Category Archives: Różne

ruja

Pchła i Czart – wstęp numer 2.

Po przewrotnym wstępie powinno nastąpić rozwinięcie tematu, ale… Są ludzie, którzy zawsze popadają w dygresję. Byłem na statku z polskim Czifem, który był w tym mistrzem. Wpadał do mojego biura z ważnym pytaniem dotyczącym np. załadunku. Musiał podjąć szybko decyzję i potrzebował mojej opinii i

sierks zatopiony

Upiorny kapitan

Zaczynam się obawiać poszukiwań w internecie. Gdy szukałem zdjęcia „Schiaffino”, to trafiłem na zdjęcie tego statku wyrzuconego na brzeg (patrz: http://podfale.pl/1993-irish-sea-2008-co-sie-odwlecze-to-nie-uciecze/). Szukając kolegi w internecie przypadkowo natknąłem się na artykuł na trojmiasto.pl: Dramat w duńskim porcie 4 grudnia 2002 (10 opinii) autor: Dorota Korbut Było jeszcze ciemno,

atei

Niezbadane wyroki…

Handel walutą kwitł. Miliony marek przechodziły z rąk do rąk. Przynajmniej ja stawiałem na marki. Koledzy obstawiali inne waluty, więc jako monopolista na rynku marki miałem mocną pozycję przetargową. Już pół tornistra wypełniały schludnie ułożone paczki banknotów. Załamanie hossy i totalne bankructwo nastąpiło podczas sesji

img_pantha

3 ostatnie lata – streszczenie.

Po 32 latach pracy na morzu lekarze wykryli, że serce mam zniszczone przez dwa zawały. Momenty, w których je miałem jakoś umknęły mojej uwadze W ciągu 8 miesięcy przeszedłem dwa zabiegi wstawiania stentów. Przez rok łudziłem się, że będę mógł wrócić do pracy na statkach.

fani-stipkovic-khongboon-15

Rozterka.

Na wstępie wyjaśnienie zdjęcia. Na guglu wpisałem: fani + grafika i to była pierwsza grafika Po dłuższej przerwie odwiedziłem „Pod fale” i zaskoczyły mnie liczne wiadomości od fanów. Mimo braku nowych wpisów ilość wiadomości nie maleje. Słowa zachwytu nad moją twórczością mieszają się z pytaniami

maxresdefault

Gdynia – moje miasto? – część I

      Subiektywne podsumowanie prawie 30 lat kontaktów z Urzędem Miasta Gdyni, a przy okazji historia pewnego strychu. Akcja rozpoczyna się w czasach „rozwiniętego społeczeństwa socjalistycznego”, czyli w połowie lat 80 XX wieku. Od ślubu w 1981 roku przez 4 lata wynajmowaliśmy pokój w domku

Dar Pomorza

San Salwador – kusicielki z dżungli (niestety) część I

Od początku mojej (wątpliwej) kariery morskiej starałem się unikać pracy na tankierach. Może był to efekt urazu z pierwszych dni na Turleju ( zobacz: http: //podfale.pl/1977-odessa-jalta-rejs-przyjazni-czesc-i/)? Zapach maszyny (poprawnie językowo – siłowni) budził we mnie wstręt, więc nie chciałem pływać na statku, który przewozi tak

Desctop screenshot

Nie wierz nigdy AVIVIE – Krótka historia o ubezpieczeniach i naiwności

Jeżeli, podobnie jak ja kiedyś, naiwnie wierzysz, że ubezpieczenie zdrowotne jest na wypadek utraty zdrowia, że zapewni Ci spokojne życie, gdy staniesz się do pracy niezdolny, że zawał serca to zawał serca, a przyjazna firma to przyjazna firma – przeczytaj o moich doświadczeniach z firmą AVIVA. SMUTNA, KRÓTKA HISTORIA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kolizja – skutki wymuszenia pierwszeństwa – zdjęcia.

Kolizja z samochodowcem i jej skutki. 31 stycznia 2004 roku, w nocy obydwa statki dryfowały na międzynarodowych wodach, około 15 mil morskich od portu Ulsan w Korei Południowej. O godzinie 0300 kontenerowiec Trade Zale wbił się dziobem na głębokość 20 metrów w burtę samochodowca Diamond

Statek  Juno  na mieliźnie   St. Lawrence Seaway.   Pod fale

Statek „Juno” na mieliźnie – St. Lawrence Seaway.

Statek „Juno” należący do Polskiej Żeglugi Morskiej utknął w niedzielę w nocy na mieliźnie i nabrał wody do jednego ze zbiorników balastowych. Przyczyną była chwilowa awaria systemu kontroli sterowania. Po dwóch dniach, 22.04 następna informacja: „Masowiec „Juno” został usunięty z mielizny na rzece Świętego Wawrzyńca