3 tygodnie na redzie Esperance w Australii – oczekiwanie na ładunek, konserwacja statku

W 2012 roku poleciałem do Australii, do Portland. Z Portland popłynęliśmy do portu Esperance, gdzie przez 3 tygodnie czekalismy na redzie, aż zbierze sie odpowiednia ilość ładunku. Ładunek był w małych, niebieskich kontenerach, które widać na kilku zdjęciach. Mieliśmy więc czas na konserwcję statku, choć czasami deszcz i fale (trochę kiwało) utrudniały pracę. 

Staliśmy na kotwicy w zatoczce, gdzie było parę wysp. Wieczorem poszedłem na mostek zmienić Chiefa na kolację. W pewnym momencie zauważyłem na radarze, że jedna z wysepek zaczyna sie poruszać i przemieszcza się z naszej prawej burty za rufę. Trochę zgłupiałem i wybiegłem na skrzydło, żeby zobaczyć to dziwne zjawisko. Na szczęście okazało się, że to grupka kaszalotów zmieniała miejsce postoju. I płyneły spokojnie, a nie świrowały jak te na zdjęciu poniżej :)

dwa walenie.jpeg  1024×768

DSCN8808[1]

Smarowanie stalowych lin na dźwigu.

DSCN8817[1]

Smarowanie stalowych lin na dźwigu.

DSCN8816[1]

Smarowanie stalowych lin na dźwigu.

DSCN8795[1]

Smarowanie stalowych lin na dźwigu.

DSCN8804[1]

Smarowanie stalowych lin na dźwigu.

DSCN8814[1]

Smarowanie stalowych lin na dźwigu.

DSCN8932[1]

Usuwanie rdzy na zrębnicy.

DSCN8931[1]

Usuwanie rdzy na zrębnicy.

DSCN8929[1]

Usuwanie rdzy na pokładzie głównym.

 

 

DSCN8930[1]

Usuwanie rdzy na pokładzie głównym.

DSCN8798[1]

Obstukany roller.

 

 

 

DSCN8928[1]

Usuwanie rdzy na zrębnicy.

DSCN8927[1]

Usuwanie rdzy z klap ładowni.

DSCN8926[1]

Usuwanie rdzy na zrębnicy.

 

 

DSCN8799[1]

Częściowo obstukana i zagruntowana winda kotwiczna.

 

DSCN8940[1]

Pokład dziobowy oddany do ożytku.

 

DSCN8941[1]

Pokład dziobowy oddany do ożytku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>